Jak pozycjonować się na starcie? – nowa strona internetowa a Google

W ogromie stron internetowych nie jest łatwo się wybić ze swoją nową witryną. Kluczowym elementem by zostać zauważonym przez użytkowników Internetu jest na pewno pozycjonowanie. Jak się do tego zabrać? Jak wystartować z pozycjonowaniem dla swojej nowej strony internetowe tak, by była ona przyjaźniejsza i lepiej dostrzegalna dla najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej – Google?

Chwila zastanowienia przed przystąpieniem do pracy

Zanim zabierzemy się za tworzenie strony internetowej, warto zastanowić się, co dokładnie chcemy na niej umieścić oraz jaki ma mieć ona cel – czy jest to przedstawienie oferty firmy, prezentacja produktów, umożliwienie ich zakupu czy może uzyskanie kontaktów do klientów. To da nam odpowiedź na to, na co położyć nacisk, projektując nową witrynę. Zastanówmy się, kto będzie naszym najbardziej pożądanym użytkownikiem i określmy, co powinno go do nowej witryny przyciągnąć. Zidentyfikowanie użytkownika docelowego determinuje także choćby to, jak będziemy zwracali się do niego i jakich narzędzi na stronie użyjemy.

Kluczowe są słowa kluczowe

Jednym z pierwszych kroków w pozycjonowaniu – które realizują agencje interaktywne – i projektowaniu nowej strony internetowej powinno być określenie słów kluczowych, a więc takich fraz, po których użytkownicy będą mogli znaleźć nową stronę w sieci. Można w tym celu skorzystać z wyszukiwarek słów kluczowych, które podadzą statystyki dotyczące różnych fraz, ich popularności i zdolności do generowania ruchu internetowego. Rekomenduje się, by nie decydować się od razu na te najczęściej „klikane”, m.in. dlatego, że te mają największą „konkurencję”. Warto rozważyć wybranie fraz niszowych i łatwych. Słowa kluczowe powinny powtarzać się często, choć naturalnie w treści witryny internetowej – w hasłach, opisach produktów czy na firmowym blogu. Rekomenduje się wybór kilku takich fraz i regularne ulokowanie ich na nowej stronie internetowej.

Przyjazne nastawienie już od progu

Warto pamiętać, że już sam adres strony internetowej powinien być „przyjazny” dla wyszukiwarki Google, ale i dla użytkownika. Obowiązkowo zapoznaj się z instrukcjami na temat tego, jak tworzyć dobre w kontekście optymalizacji strony internetowej adresy URL. Tu zasada jest prosta – im krótsze, tym lepsze.

Usystematyzowanie treści

Aby strona internetowa była dobrze „oceniania” przez wyszukiwarkę Google, powinna być ona odpowiednio ustrukturyzowana. Należy się zastanowić nad wydzielonymi kategoriami na stronie internetowej, podstronami i nagłówkami. Powinna zostać także dodana mapa witryny. Wszystkie elementy należy przemyśleć tak, by były one przyjazne i dla użytkownika, i dla wyszukiwarki Google. Projektując samodzielnie stronę internetową można znaleźć sporo intruzji na temat tego, jak stworzyć strukturę strony, jej główne części i nagłówki.

Ważna też sama treść

Wspomniano o słowach kluczowych, ale jest jeszcze kilka innych zasad, które warto znać, tworząc treści na stronę internetową. Przede wszystkim należy zastanowić się, jakie treści będą przynosiły wartość dla użytkowników i jakich treści będą oni oczekiwać, poszukując informacji z dziedziny nowej strony internetowej. Teksty powinny być odpowiednio długie – krótkie teksty nie są przychylnie odbierane przez wyszukiwarkę Google. Decydując się na stworzenie bloga, ale i tworząc innego typu stronę internetową, należy pamiętać o regularnym zamieszczaniu nowych tekstów. Google nie interesują się tak ochoczo nieaktualizowanymi systematycznie witrynami. Stanowczo należy wystrzegać się kopiowania treści z innych stron internetowych – teksty powinny być autorskie i unikalne.

Linkowanie

To, co zaprowadzi do Twojej strony internetowej to nie tylko sama wyszukiwarka Google, ale i inne strony internetowe. A im lepszy content dla stronie internetowej (patrz punkt wyżej), tym chętniej będzie on linkowany.

Szybkość ładowania

Na to jak, strona internetowa będzie pozycjonowana w Google wpływa także to, jak szybko się ona ładuje. To kolejny element, który wymaga zoptymalizowania i udoskonalenia z myślą o dobrym pozycjonowaniu nowej witryny w Google.

Optymalizacja na urządzenia mobilne

Użytkownicy Internetu coraz częściej korzystają z niego przy wykorzystaniu telefonów komórkowych i tabletów. Strona internetowa niedostosowana do przeglądania jej na urządzeniach mobilnych nie ma już właściwie racji bytu. Konieczne jest sprawdzenie tego, czy witryna będzie dobrze działać na różnych wyświetlaczach i czy będzie można z niej wygodnie korzystać na smartfonie lub tablecie.

Poprzedni artykułReklama indoorowa i reklama outdoorowa – formy, cele, efekty
Następny artykułTargi rolnicze, atrakcja dla każdego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj