Własny biznes w galerii handlowej. Ile kosztuje taka współpraca?

Dobra lokalizacja to podstawa udanego biznesu. Z tego powodu wielu przedsiębiorców uważa, że idealnym miejscem do prowadzenia działalności jest centrum handlowe. Warszawa ma takich obiektów najwięcej, ale inne miasta również stawiają na budowę galerii handlowych. Ile trzeba zapłacić za wprowadzenie swojego biznesu w takie miejsce?

Pod jednym dachem

Galerie handlowe stają się coraz bardziej naturalną lokalizacją dla różnych biznesów. Począwszy od butików modowych, przez punkty gastronomiczne po usługi, jak fryzjerstwo, kosmetyka, masaże. Polacy polubili kilkugodzinne wizyty w centrum handlowym w Warszawie. Pod jednym dachem mogą zrobić zakupy, nadać przesyłkę, zjeść obiad oraz pójść do kina. To dlatego przedsiębiorcy liczą, że ich działalność może zyskać na codziennych migracjach konsumentów. Nie każdy podmiot stać na wynajęcie lokalu. Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją przygodę z galerią handlową od niewielkich wysp i umów krótkoterminowych. Taka opcja doskonale weryfikuje, czy konkretny produkt lub usługa znajdzie swoich nabywców. Umowy tego typu nie są bardzo kosztowne a można je podpisać nawet na jeden dzień. Często stanowią wstęp do większej powierzchni na wynajem w lokalu pod własną marką.

Centrum handlowe – Warszawa: koszty czynszu

Duże sklepy mają przestrzeń, jakiej potrzebuje przedsiębiorca. Wynajem opiera się na konkretnych zasadach. Wszystko zależy od miejsca, które jest negocjowane oraz długości umowy. Lokale przy głównych alejach są najbardziej kosztowne, ponieważ to najbardziej popularne trasy, które mogą generować odpowiednio większe zyski. Tańsze wyspy dzielą się na kilka kategorii. Ważne jest, czy mają swobodny dostęp do mediów oraz w jakiej części sklepu będą się znajdować. Cena metra kwadratowego wyspy i tradycyjnego lokalu niewiele się różni. Jednak powierzchnia, jaką dysponuje przedsiębiorca, jest nie do porównania. Wysokość czynszu jest uzależniona także od miasta, w jakim znajduje się centrum handlowe. Warszawa jest najdroższa, ale inne miasta głównych aglomeracji powoli gonią najwyższe stawki.

Koszty dodatkowe

Każda umowa, dotycząca wynajmu lokali w galerii handlowej zawiera wiele detali, punktów, a nawet aneksów. Określa wszystkie koszty, na jakie należy się nastawić przez cały czas jej trwania. Opłata czynszowa to nie jedyny koszt, jaki wycenia centrum handlowe. Warszawa i inne miasta oferują najemcą znacznie więcej. Przedsiębiorcy uiszczają opłatę marketingową i serwisową. Dzięki temu wszyscy działają na równych zasadach. Korzystają z multimediów galerii, podpinają się pod jej bezprzewodowy Internet, system ochrony, oraz wywozu śmieci. Poszczególne biznesy mogą także liczyć na to, że informacja o ich działalności znajdzie się na stronie internetowej galerii oraz mediach społecznościowych.

Stacjonarny punkt w galerii handlowej to często etap w rozwoju sklepu internetowego. Dzięki temu klienci mają możliwość sprawdzenia oferty przed ostatecznym zakupem. Wielu z nich mimo nowoczesnych metod kupowania ceni sobie tradycyjny sposób handlowania.

Własny biznes w galerii handlowej. Ile kosztuje taka współpraca?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here