Rolnictwo ekologiczne jest szybko rozwijającym się sektorem. Tworzy miejsca pracy i promuje wzrost gospodarczy na obszarach wiejskich, a popyt na artykuły spożywcze uzyskane w taki sposób stale rośnie. Certyfikacja ekologiczna łączy się więc nie tylko z unormowaniem procesów produkcyjnych, ale ma również realny wpływ na zyski przedsiębiorstwa.
Co daje certyfikacja ekologiczna?
Certyfikacja ekologiczna pozwala producentom i pracownikom na:
- ustalanie ceny premium na swoje produkty,
- uzyskanie dostępu do szybko rozwijających się rynków lokalnych, regionalnych i międzynarodowych,
- wspieranie lokalne gospodarki,
- możliwość skorzystania z dodatkowego finansowania i pomocy technicznej,
- oferowanie swoich produktów konsumentom, którzy są w stanie zapłacić za artykuły spożywcze więcej.
Aktualnie firmy mogą ubiegać się o uzyskanie wielorakich tytułów, jednak to właśnie certyfikacja ekologiczna staje się tą najbardziej pożądaną wśród klientów. Chcą mieć oni pewność, że żywność, którą nabywają, jest wolna od niebezpiecznych związków i może być określana jako ta o wysokiej jakości.
Badania przeprowadzane przez ekonomistów potwierdzają, że wraz ze wzrostem przychodów ludzie są skłonni zapłacić nawet kilka razy więcej za organiczne produkty w porównaniu do tych, które powstają w rolnictwie konwencjonalnym.
Więcej o korzyściach wynikających z certyfikacji ekologicznej można przeczytać na stronie https://www.bureauveritas.pl/services+sheet/certyfikacja-produkcji-ekologicznej.
Certyfikacja ekologiczna to długofalowy zysk
Oprócz możliwości podniesienia cen za swoje produkty, przedsiębiorstwa uzyskują także długofalowe korzyści, które przyczyniają się do ograniczania kosztów w przyszłości. Bardzo ważne jest też to, że mają one wpływ zarówno na firmę, jak i otoczenie lokalne czy ogólną poprawę środowiska. Certyfikacja ekologiczna oddziałuje na:
- poprawę jakości wody,
- oszczędzanie energii,
- zwiększenie różnorodności biologicznej,
- przywrócenie zdrowia gleby,
- ograniczenie cierpienia i eksploatowania zwierząt.