Porozumienie na linii sprzedawca-klient jest możliwe, jeśli producent danych przedmiotów lub usług zrozumie potrzeby swojego odbiorcy. Sprzedawcy zależy na tym, aby przywiązać do siebie klienta i sprawić, by cyklicznie korzystał on z jego usług. Aby cały proces pozyskiwania i zatrzymania przy sobie potencjalnego odbiorcy był łatwiejszy, powstał system CRM – sprawdź, na czym on polega!
Definicja systemu CRM
Definicję systemu CRM należy rozpocząć od rozszyfrowania skrótu – z angielskiego można rozłożyć go na Customer Relationship Management, co z kolei w wolnym tłumaczeniu na polski oznacza Zarządzanie Relacją z Klientem. System informatyczny CRM pozwala na zautomatyzowanie danych o odbiorcach, ale i innych osób związanych z przedsiębiorstwem, np. dostawcach czy partnerach. Odpowiednia organizacja tych informacji umożliwia łatwiejsze sprawdzanie historii transakcji, przygotowywanie korespondencji czy przygotowywanie kolejnych ofert. System pozwala także na hierarchizację klientów ze względu na ich opłacalność dla firmy i lepsze zaopiekowanie się nimi. Dobry CRM, taki jak system CRM w wfirma.pl, jest więc urządzeniem uniwersalnym, ułatwiającym budowanie głębokich relacji z odbiorcami. Jakie jeszcze ma funkcje?
Co potrafi dobry system CRM?
Korzystanie z systemów informatycznych CRM usprawnia niemal każdy etap pracy z klientem, ale i pozwala na lepszą organizację codziennych działań. Jakie funkcje ma dobry CRM:
- baza klientów – dostęp do podstawowych informacjach o odbiorcach przekłada się na skuteczniejsze dobieranie ofert do potrzeb. Co więcej, umożliwia komunikację i pozwala utrzymać stały kontakt z klientem. Bardzo pożyteczną opcją jest pobieranie danych z GUS-u na podstawie wprowadzonego numeru NIP,
- projekty i zadania – system CRM to także swoiste narzędzie do organizacji. Z powodzeniem można w nim zapisywać najważniejsze spotkania, kolejne etapy projektów i pojedyncze zadania. Wszystko zostanie zgromadzone w intuicyjnym terminarzu,
- narzędzie marketingowe – dzięki obszernej historii transakcji z poszczególnymi klientami, system CRM staje się też doskonałym narzędziem marketingowym. Dzięki informacjom jesteś bowiem w stanie dopasować treści pod konkretnych klientów i przyciągnąć tym samym ich zainteresowanie,
- zarządzanie sprzedażą – dzięki internetowemu systemowi CRM z powodzeniem możesz zarządzać transakcjami online z każdego miejsca na świecie.
Czy systemy CRM są bezpieczne?
Informatyczne systemy CRM są przystosowane do potrzeb przedsiębiorców i tworzone zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że wszelkie informacje przechowywane są w odpowiednio zabezpieczonych serwerowniach, a dostęp do nich zyskują jedynie uprawnione do tego osoby. Możesz być także pewien odpowiedniej ochrony archiwum dokumentów, do którego możesz w każdej chwili zajrzeć i znaleźć potrzebne Ci dokumenty.