Zapoznając się z ofertami dostępnymi na rynku nieruchomości, można dostrzec liczne powierzchnie biurowe w Warszawie do wynajęcia. Z całą pewnością stanowią one dobre miejsca do pracy i rozwoju nowego biznesu. Jednak przed wyborem warto zastanowić się, jak wybrać biuro, które spełni oczekiwania firmy. Oto kilka rad, jak najlepiej się do tego przygotować.
Określenie potrzeb
Pierwszą i najważniejszą rzeczą w przypadku poszukiwań biura lub przestrzeni na wynajem jest sprecyzowanie tego, co tak naprawdę jest potrzebne danej firmie. W związku z tym warto w takim podsumowaniu zawrzeć oczekiwania dotyczące:
– lokalizacji,
– wielkości biura,
– typu pomieszczenia na wynajem,
– rozkładu pomieszczeń (open space, osobne biura itp.)
– ilość osób pracująca w danej firmie oraz prognozowane zatrudnienie,
– budżet na wynajem,
– indywidualne preferencje i dodatkowe wymagania.
Określając te podstawowe kryteria, łatwiej będzie znaleźć powierzchnie biurowe w Warszawie do wynajęcia.
Wybór ofert
Kolejnym etapem poszukiwań jest selekcja ofert. Na początku nie należy nastawiać się na jedną konkretną ofertę. Należy wybrać kilka ofert, które spełniają wszystkie wymagania lub są najbliższe ich spełnieniu. Mogłoby się wydawać, że po zestawieniu ich ze sobą elementem decydującym będzie cena. Jednak nie warto wybierać biura tak pochopnie. Warto poradzić się swoich pracowników i wspólników oraz porównać dane z innymi ofertami na rynku.
Oglądanie biura
W pierwszej kolejności należy zdecydować się na obejrzenie tych biur, które charakteryzują się najciekawszą i najkorzystniejszą ofertą. Absolutnie nie wolno decydować się na wynajem, wpłacenie zaliczki i podpisanie umowy bez wcześniejszego zobaczenia lokalu. Powierzchnie biurowe w Warszawie do wynajęcia cieszą się dużą popularnością, a to może stanowić zachętę dla oszustów i osób wyłudzających pieniądze. Obejrzenie lokalu i spotkanie z właścicielem lub agencją powinno być końcowym etapem wyboru biura, który utwierdzi w przekonaniu, że podejmuje się słuszną decyzję.