Reklama indoorowa i reklama outdoorowa – formy, cele, efekty

Wybór odpowiedniej strategii marketingowej zależy od wielu różnorodnych czynników. Duże znaczenie ma nie tylko obszar, w którym specjalizuje się dana firma, ale i grupa docelowa, do której kierowany jest komunikat. Reklamy otaczają konsumentów niemal wszędzie. Ważne, by nośnik oraz treść stanowiły spójną całość. Inaczej przekaz może zostać zignorowany przez potencjalnych klientów.

Outdoor advertising

Reklama zewnętrzna wykorzystywana była już przez mieszkańców starożytnego Egiptu, którzy umieszczali na drzwiach, ścianach lub kamiennych szyldach napisy. Przez kolejne wieki była do podstawowa forma reklamy. Dopiero w XIX wieku amerykańscy marketerzy zastosowali billboard w jednej z kampanii reklamowych. W reklamie zewnętrznej można również wykorzystać niestandardowe rozwiązania, umieszczając komunikat np. na balonie. Dokładne informacje na temat zastosowanie tego typu nośników znaleźć można na stronie internetowej https://adlove.pl/pl/. Jednym z obszarów reklamy zewnętrznej jest digital out-of-home advertising, wykorzystujący cyfrową komunikację wizualną. DOOH ma na celu dostarczenie komunikatów do konkretnych miejsc, z uwzględnieniem odpowiednich pór. Przekaz dostosowany jest również do nośnika, za pomocą którego jest on emitowany.

Indoor advertising

Zasadniczym celem reklamy wewnętrznej jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i nakłonienie go do zakupu danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi. W kampaniach indoorowych wykorzystuje się systemy wystawiennicze, które znacznie wpływają na wyniki sprzedażowe, o ile spełnione są określone wymagania. Reklama nie powinna bowiem znajdować się obok konkurencyjnych treści i komunikatów, promujących podobny produkt lub usługę. Przekaz powinien być dostosowany od miejsca oraz nie rozpraszać odbiorcy odbiorcy.

Efektywność reklamy zewnętrznej jak i indoor advertisingu w dużym stopniu zależy od rodzaju użytych nośników. Nierzadko wykorzystywane są również niekonwencjonalne narzędzia, wśród których warto wskazać wielkoformatowe realizacje wizualne. Niezależnie od wybranej strategii najważniejsza jest spójność i dostosowanie przekazu do zapotrzebowania grupy docelowej.

Poprzedni artykułZadbaj o finansową wolność dziecka teraz i w przyszłości!
Następny artykułJak pozycjonować się na starcie? – nowa strona internetowa a Google

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj