Promocja na YouTube – dobry pomysł to podstawa!

Serwis YouTube jest dziś podstawą dobrze funkcjonującej promocji w sieci. Dlaczego? Jest on bardzo nośny, jeśli chodzi o dostęp do odbiorcy docelowego. Kluczem jest bowiem dotarcie nie tam, gdzie nas nie znają i być może nie potrzebują, ale dokładnie tam, gdzie będzie największe zainteresowanie działalnością firmy. Tylko tacy odbiorcy budują sukces.

Dlaczego serwis YouTube?

Popularność działań digitalowych, czyli działań w sieci jest bardzo duża. Kreacja reklamowa w sieci pozwala z jednej strony na działania skupiające się na odbiorcy docelowym, a z drugiej na większej i łatwiejsze ekspresji oraz mniejszym ograniczeniu. Dodatkowo jest ona o wiele tańsza niż np. tradycyjna reklama telewizyjna. Dlatego dotarcie do odbiorców serwisu YouTube pozwala na przyciągnięcie uwagi wielu. Dodatkowo na podstawie preferencji w oglądaniu filmików można wysnuć wniosek co do zainteresowań danego klienta. A stąd już krok do dania mu tego, czego potrzebuje.

Zalety serwisu YouTube

Dzięki temu, że najpierw określisz dokładnie cel swojej kampanii oraz wskażesz odbiorcę docelowego, możesz skorzystać z takiej kreacji reklamowej, która dotrze do konkretnego odbiorcy. Zrobisz to poprzez YouTube. Wybierasz osoby, które oglądają filmiki dotyczące Twojej branży, dzięki czemu możesz poznać swoich odbiorców. Pokazujesz się tam, gdzie osoby zainteresowane Twoimi produktami będą patrzyły. To jak wykupienie billboardu przed oczami klienta, który potrzebuje tej rzeczy. Niezwykle skuteczne.

Film czy reklama?

Jest wiele sposobów na promocję w serwisie YouTube. Z jednej strony mamy bowiem klasyczne reklamy, które wyświetlane są przed danymi filmami. Im więcej wyświetleń, tym więcej osób zobaczy daną reklamę. Dzięki temu opatrzy się z ciekawymi produktami – ciekawymi dla niego.

Z drugiej strony to filmy promocyjne na oficjalnym kanale. Wiele firm decyduje się na taki, na którym prezentuje treści związane ze swoją działalnością, które mają zaciekawić, przyciągnąć oraz zatrzymać widzów i ten sposób także promować markę.

Trzecia opcja to współpraca. Ktoś oglądany przez hipotetycznych klientów Twojej firmy decyduje się na opowiedzenie o Twoim produkcie w filmie sponsorowanym. Niby skuteczne, ale często także kontrowersyjne, co może przysporzyć firmie problemów.

Poprzedni artykułGdzie najlepiej kupić ekspres do kawy?
Następny artykułJak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla kancelarii?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj