Jak się połapać w licznych programach lojalnościowych dostępnych na rynku?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych form programów lojalnościowych. Do wyboru mamy programy mające na celu zbieranie przez potencjalnych klientów punktów, naklejek czy pobieranie mobilnych aplikacji. Tak duża liczba programów sprawia, że można się w nich pogubić i ostatecznie wprowadzić program, który zupełnie nie spełnia naszych oczekiwań względem uzyskiwanych rezultatów lub jest po prostu bardzo niewygodny dla funkcjonującego dynamicznie przedsiębiorstwa. Wybór odpowiedniego programu lojalnościowego nie należy do najłatwiejszych wyborów, dlatego zanim zdecydujemy się na konkretny program, warto poznać ich rodzaje i przemyśleć czy nasz wybór rzeczywiście sprawdzi się na dłuższą metę.

Naklejki, kupony, pieczątki

Zbieranie naklejek, punktów lub pieczątek to dziś bardzo popularna forma programu lojalnościowego, który możemy spotkać praktycznie wszędzie — od supermarketów, aż po kawiarnie i restauracje fast food. Pomimo tak dynamicznego rozwoju technologicznego, który zdominował praktycznie wszystkie płaszczyzny biznesowe, ten dość klasyczny program wciąż świetnie spełnia swoje zadanie, jednakże istnieje jeden warunek, jaki trzeba spełnić, aby takie rodzaj programu lojalnościowego funkcjonowała sprawnie. Mianowicie, nagroda za skompletowanie pożądanej liczby naklejek, pieczątek lub punktów musi być na tyle atrakcyjna, aby potencjalny klient chciał je zbierać oraz adekwatna do włożonego w tę czynność wysiłku.

Aplikacja

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że coraz więcej osób decyduje się na elektroniczną formę programów lojalnościowych, jaką jest aplikacja na smartphona. Dużą zaletą takiego programu jest brak konieczności inwestowania w dodatkowe karty rabatowo-lojalnościowe i naklejki oraz to, że obecnie smartphona posiada praktycznie każdy i nosi go zawsze przy sobie. Dużym kosztem jest jednak konieczność zbudowania swojej aplikacji.

Karta lojalnościowa

Karty lojalnościowe to wspaniały i innowacyjny program lojalnościowy, który swoje działanie opiera na połączeniu z kartą płatniczą. Za każdym razem, kiedy potencjalny klient dokonuje zakupu kartą płatniczą, jego zebrane punkty naliczają się w czasie rzeczywistym. Wystarczy tylko przyłożyć kartę do terminala. Jedną z przodujących grup oferujących usługi kart lojalnościowych jest ZenCard, która dodatkowo umożliwia stworzenie programu dostosowanego pod nasze indywidualne preferencje. Dzięki kartą lojalnościowym mamy również zapewnioną stałą kontrolę nad przedsiębiorstwem oraz wydatkami. Dzięki automatycznie przyznawanym nagrodom mamy możliwość możliwość zaoszczędzenia na szkoleniach pracowników.

Poprzedni artykułTricki zakupowe, dzięki którym zaoszczędzisz czas (i pieniądze!)
Następny artykułPrzybywa terminali płatniczych w instytucjach publicznych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj